Serdecznie dziękujemy za tak liczny udział w wydarzeniu na temat:

Organizacji walnych zgromadzen w czasie pandemii COVID-19

Poniżej załączamy link do nagrania z całości Webinarium

LINK DO NAGRANIA

16 lutego Stowarzyszenie Wspierania Techniki Polskiej (SWTP), we współpracy z NOT Informatyka Sp. z o. o. zorganizowały bezpłatne Webinarium/Szkolenie dla instytucji i spółek odnośnie aspektów prawnych i wymogów podczas organizacji walnych zgromadzeń pt. „Regulacje dotyczące organizacji walnego zgromadzenia w czasach COVID – 19”.

Prelegentem I części webinarium był Pan dr Tomasz Chilarski  - Radca Prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. W latach 2009 – 2010 adiunkt w Katedrze Europejskiego Prawa Gospodarczego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Ekspert Business Centre Club ds. prawa upadłościowego i prawa spółek, członek Stowarzyszenia Praktyków Restrukturyzacji, Członek Sekcji Prawa Upadłościowego Instytutu Allerhanda. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego. Doktor nauk prawnych (rozprawa doktorska pt. „Upadłość transgraniczna w prawie Unii Europejskiej”).
Prelegent zwrócił uwagę na aspekty prawne e-zgromadzenia. Poruszył takie tematy jak: organizacja e-Walnego Zgromadzenia spółki akcyjnej lub e-zgromadzenie w spółce z o. o., zdalnie czy stacjonarnie?, ustanowienie regulaminu e-zgromadzenia, dwustronna komunikacja w czasie rzeczywistym, weryfikacja pełnomocnictw i oddanych głosów, transmisja obrad dla spółek publicznych, sporządzenie protokołu zgromadzenia i potwierdzenia oddania głosów oraz udział notariusza w protokołowaniu zgromadzenia.

Prelegentami II części webinarium byli Panowie Kamil Wójcik oraz Tomasz Dunaj.

Kamil Wójcik - Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunkach "Elektroenergetyka" oraz "Zarządzanie zasobami IT" oraz Uniwersytetu Łódzkiego na kierunku "Wdrażanie przedsięwzięć innowacyjnych". Inicjator i założyciel Stowarzyszenia Wspierania Techniki Polskiej, pełniący rolę Prezesa SWTP. Od grudnia 2016 roku Wiceprezes Federacji Stowarzyszeń Naukowo-Technicznych Naczelnej Organizacji Technicznej, a w obszarze jego odpowiedzialności są rozwój technologii oraz promocja działań realizowanych przez Federację.

Tomasz Dunaj - Absolwent Politechniki Opolskiej na kierunku "Automatyka i Robotyka", członek Stowarzyszenia Wspierania Techniki Polskiej. Specjalista od wdrożeń Systemów informacyjnych.
Prelegenci omówili możliwości platformy internetowej Virtual Meeting System (VMS). Przedstawili możliwe formy elektronicznej komunikacji i narzędzia, z jakich można korzystać w codziennej pracy. Poruszyli również tematykę zdalnego korzystania z aplikacji oraz organizowania i prowadzenia spotkań, w tym   generowanie listy uczestników, udostępnienie treści uchwał i możliwości zmian do tych uchwał za pośrednictwem platformy. Przedstawili elektroniczną weryfikację uczestników wraz z ustawieniem uprawnień do głosowania oraz udziałów, wysłanie linku do spotkania z kodem weryfikacyjnym oraz zaprezentowali moduł głosowań i wyborów oraz eksport wyników głosowania.

Prelegentami III części webinarium byli przedstawiciele firmy StillSec Pani Agnieszka Łapińska i Pan Krzysztof Sierański. Grupa StillSec zajmuje się świadczeniem specjalistycznych usług z zakresu zarządzania bezpieczeństwem. Misją StillSec jest rozwój strategii i technik zabezpieczania informacji, budowanie kompetencji i świadomości w zakresie bezpieczeństwa oraz ochrona informacji będących własnością klientów. Grupa StillSec zajmuje się doradztwem i audytami z zakresu bezpieczeństwa (w tym m.in. ISO 27001, ISO 22301, ISO 20000, KSC, KRI), outsourcingiem funkcji bezpieczeństwa (w tym zapewnienie zgodności ze standardami ISO oraz RODO, outsourcing zespołu CSIRT, SOC) oraz testami i zabezpieczaniem systemów przemysłowych.
Prelegenci omówili aspekty bezpieczeństwa posiedzeń w trybie on-line. Przedstawili możliwe zagrożenia jakie mogą się pojawić podczas spotkania i podczas głosowań, omówili co może się zdarzyć, jeśli bezpieczeństwo spotkania on-line zostanie naruszone i jakie może to powodować skutki. Prelegenci przedstawili również przykładowe ataki na zdalne posiedzenia oraz wskazali na jakie elementy, należy zwrócić uwagę wybierając dostawcę systemu oraz zaprezentowali, co powinien zawierać bezpieczny system posiedzeń on-line. Prelegenci zaprezentowali także pozytywne wyniki testów narzędzia do głosowania jakim jest Virtual Meeting System (VMS).

KONTAKTY
1. dr Tomasz Chilarski  - Radca Prawny, członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Aspekty prawne podczas zdalnej organizacji walnego zgromadzenia
tel: 509 401 993
e-mail: t.chilarski@wichlegal.pl
 
2. Tomasz Dunaj  - Ekspert od wdrożeń systemów zdalnej komunikacji.
Aspekty techniczne platformy do przeprowadzania spotkań oraz głosowań.
tel: 570 390 588 e-mail: tomasz.dunaj@not-informatyka.pl
 
3. Agnieszka Łapińska - Stillsec - Specjalistyczne usługi zarządzania bezpieczeństwem
Aspekty bezpieczeństwa podczas organizacji zdalnych zgromadzeń
tel: 5160 097 158
e-mail: Agnieszka.Lapinska@stillsec.com


Zapraszamy do rejestracji i uczestnictwa online w Bootcampie w ramach projektu DIGIFABS

INFORMACJA
12.05.2025
SWTP zaprasza do rejestracji i uczestnictwa online w Bootcampie w ramach projektu DIGIFABS, współfinansowanego przez Komisję Europejską (ERASMUS+). Bootcamp DIGIFABS zgromadzi w jednej przestrzeni wirtualnej nauczycieli, MŚP i profesjonalistów, aby pokazać, w jaki sposób narzędzia cyfrowe, zrównoważony rozwój i innowacje mogą stworzyć bardziej odporny, gotowy na przyszłość sektor żywności i napojów (F&B). Bootcamp to czterotygodniowy program z trzema sesjami tygodniowo. Tydzień 0 wprowadza do branży F&B, a kolejne tygodnie poświęcone są pogłębianiu wiedzy odnośnie zielonych trendów, budowaniu odporności biznesu i zagadnieniom żywności w nowoczesnej gospodarce. Program prowadzony jest po angielsku i jest dostosowany do wymagań (czasowych i organizacyjnych) profesjonalnego odbiorcy.
CZYTAJ CAŁOŚĆ

Dojrzałość cyfrowa MSP w sektorze F&B - synteza raportu

INFORMACJA
25.04.2025
SWTP jest współtwórcą raportu analizującego dojrzałość cyfrową MSP w sektorze F&B w Europie. W raporcie zawarta jest analiza cyfrowej dojrzałości, zidentyfikowane są najlepsze praktyki w Europie oraz określa potrzeby MŚP w zakresie agentów zmian cyfrowych. Raport został opracowany przez partnerów projektu DIGIFABS, współfinansowanego przez Komisję Europejską (ERASMUS+).Główne tezy raportu odnoszą się do: niskiego poziomu dojrzałości cyfrowej MSP, potrzeby wsparcia w transformacji cyfrowej, roli agentów zmian cyfrowych oraz na konieczność koncentracji na obszarach o największym potencjale.
CZYTAJ CAŁOŚĆ

Transformacja cyfrowa w sektorze F&B - wyniki raportu dot. analizy programów szkoleniowych

INFORMACJA
08.04.2025
SWTP jest współtwórcą raportu zawierającego analizę programów szkoleniowych, w kontekście transformacji cyfrowej w sektorze żywności i napojów. Raport został przygotowany w ramach projektu DIGIFABS, współfinansowanego przez Komisję Europejską (ERASMUS+). Główne obszary poruszone w raporcie to: przegląd inicjatyw digitalizacyjnych, kluczowych umiejętności i kompetencji, efektywnych metod nauczania oraz rekomendacji strategicznych.
CZYTAJ CAŁOŚĆ