Strefa członka SWTP

25.11.2022

Modele biznesowe i innowacje w telekomunikacji

WYDARZENIE

Wydarzenie miało na celu określenie trendów rozwoju technologii i zarządzania innowacjami. W panelu dotyczącym modeli biznesowych i innowacji w telekomunikacji udział ze strony SWTP wziął Prezes Kamil Wójcik. Wskazał na konieczność stosowania Celów Zrównoważonego Rozwoju w realizacji przyszłych inwestycji.

Panel rozpoczął profesor Piotr Niedzielski - moderator, wskazując na konieczność podążania za trendami. Oddał głos Panu Piotrowi Kuriata (obecny prezes Play - operatora). Prezes Kuriata przedstawił formy rozwoju różnych podmiotów z grupy telekomunikacji. Wskazał, że w szczególności istotne jest dla tych podmiotów "optymalizacja kosztów i realizacja zysków". Wskazał na konieczność rozwoju w kierunku "Internetu rzeczy" i określi, że sam model wdrożenia będzie we współpracy podmiotów telekomunikacyjnych i integratorów. Wybiegając w przyszłość wskazał szczególny potencjał w Metaverse.

Po wystąpieniu pierwszego prelegenta moderator wskazał na konieczność spojrzenia także z perspektywy organizacji pozarządowych. Oddał głos p. Kamilowi Wójcikowi, który w pierwszych słowach przytoczył konieczność zawarcia w strategiach i modelach zgodność działań z Celami Zrównoważonego Rozwoju. W kontekście rozwoju telekomunikacji szczególnie podkreślił pierwszy, dziesiąty, dwunasty i trzynasty punkt, które poruszają tematykę minimalizacji ubóstwa, zmniejszania nierówności, odpowiedzialnej produkcji i konsumpcji a tym samym działanie na rzecz klimatu. Wskazał na konieczność uwzględnienia w modelach biznesowych racjonalnego rozwoju podmiotów, bez sztucznego kreowania popytu a realizowania celów na podstawie realnego zapotrzebowania. W kontekście wojny wywołanej przez agresję Rosji podkreślił, jak bardzo technologie są uzależnione od surowców energetycznych. Wskazał konieczność uzupełnienia tych modeli biznesowych dzisiaj tylko ważących cele ekonomiczne na wsparcie rozwoju alternatywnych źródeł energii. Podsumowując podkreślił, że najistotniejsze jest to, by następne pokolenia mogły dalej w sposób zrównoważony, realizować cele wzrostu potencjału ludzi na całym świecie.


Zapraszamy do rejestracji i uczestnictwa online w Bootcampie w ramach projektu DIGIFABS

INFORMACJA
12.05.2025
SWTP zaprasza do rejestracji i uczestnictwa online w Bootcampie w ramach projektu DIGIFABS, współfinansowanego przez Komisję Europejską (ERASMUS+). Bootcamp DIGIFABS zgromadzi w jednej przestrzeni wirtualnej nauczycieli, MŚP i profesjonalistów, aby pokazać, w jaki sposób narzędzia cyfrowe, zrównoważony rozwój i innowacje mogą stworzyć bardziej odporny, gotowy na przyszłość sektor żywności i napojów (F&B). Bootcamp to czterotygodniowy program z trzema sesjami tygodniowo. Tydzień 0 wprowadza do branży F&B, a kolejne tygodnie poświęcone są pogłębianiu wiedzy odnośnie zielonych trendów, budowaniu odporności biznesu i zagadnieniom żywności w nowoczesnej gospodarce. Program prowadzony jest po angielsku i jest dostosowany do wymagań (czasowych i organizacyjnych) profesjonalnego odbiorcy.
CZYTAJ CAŁOŚĆ

Dojrzałość cyfrowa MSP w sektorze F&B - synteza raportu

INFORMACJA
25.04.2025
SWTP jest współtwórcą raportu analizującego dojrzałość cyfrową MSP w sektorze F&B w Europie. W raporcie zawarta jest analiza cyfrowej dojrzałości, zidentyfikowane są najlepsze praktyki w Europie oraz określa potrzeby MŚP w zakresie agentów zmian cyfrowych. Raport został opracowany przez partnerów projektu DIGIFABS, współfinansowanego przez Komisję Europejską (ERASMUS+).Główne tezy raportu odnoszą się do: niskiego poziomu dojrzałości cyfrowej MSP, potrzeby wsparcia w transformacji cyfrowej, roli agentów zmian cyfrowych oraz na konieczność koncentracji na obszarach o największym potencjale.
CZYTAJ CAŁOŚĆ

Transformacja cyfrowa w sektorze F&B - wyniki raportu dot. analizy programów szkoleniowych

INFORMACJA
08.04.2025
SWTP jest współtwórcą raportu zawierającego analizę programów szkoleniowych, w kontekście transformacji cyfrowej w sektorze żywności i napojów. Raport został przygotowany w ramach projektu DIGIFABS, współfinansowanego przez Komisję Europejską (ERASMUS+). Główne obszary poruszone w raporcie to: przegląd inicjatyw digitalizacyjnych, kluczowych umiejętności i kompetencji, efektywnych metod nauczania oraz rekomendacji strategicznych.
CZYTAJ CAŁOŚĆ